Ska sy en blazer; många mönsterdelar blir det

Ska sy en blazer och har modifierat några mönsterdelar och sytt upp en toille. Blev nöjd med passformen och har nu klippt ut alla mönsterdelar och gjort några extra eftersom jag tänkte se till att göra blazern mer hållbar. Mönsterdelarna är för att klippa ut tyg, ibommul, istället för påpressbart vliseline.

Blazern är från Casmerette och heter Auburn blazer. Ska göra mer skrädderi av det än instruktionen har och mer handsömnad.

Jag hade edan ett tyg hemma av okänd sammansättning men jag har gjort ett eldtest som får mig att tro att det är rent ylletyg. När jag syr och pressar kommer det visa sig vad det är. Foder i viscose

En reaktion till “Ska sy en blazer; många mönsterdelar blir det

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.