Sytt klart en siden-top

Jag har sytt klart en sidentop. (Iallafall tror jag det är siden).

Jag använde stärkelse för att stabilisera tyget innan jag klippte ut det. Mönstret blev Seychelles-top från Itch to stitch.

Använde H-pressarfoten till Viking Opal samt 70-universalnål.

Gjorde vändsömmar(French seam) förutom i ärmhålorna där gjorde jag en söm med överkastning. Innerdelen i halsringningen gjorde jag en söm med överkastning för att avsluta ytterkanten. Alla fållar vek jag två gånger.

Gjorde en kortärm. Dom två vecken vid ärmkullarna beslöt jag att nåla på plats istället för att tråckla ihop enligt beskrivning

Inställning 1 för vändsöm aviga mot aviga. Klippte sedan ner sömsmånen.
Inställning 2 för vändsöm. Räta mot räta.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.