”Brioche” eller på svenska ”patentstickning” 

Ramlade över den följande bok och kände att sticka efter engelska stickbeskrivningar var något jag eventuellt kunde överväga.

”Brioche” är patentstickning på svenska och något jag gjort förut men inte i två färger. Där stickar man en färg per varv och två varv där man normalt gör ett för att nu lite kryptiskt förenkla 

Följande klipp ger ett exempel på vad man kan göra

Tittade på fler klipp

Följande två  som stöd när jag satte igång

Samt den här sidan för att verkligen kunna komma igång på en rundsticka 

http://www.garnstudio.com/video.php?id=188&lang=se
Just nu har jag kommit så här långt

Grått garn på ”avig”-varvet och det melerade garnet på det varv där det förekommer ”räta”  maskor i beskrivningen.

När jag kommit en bit till ska jag försöka mig på flätor i patentstickning i stil med som är gjort i följande klipp

Kommentera

